Een soort brij

Gelezen in PS van de Week bij Het Parool van 3 december 2005:

Het Amsterdamse reclamebureau KesselsKramer, bekend van reclamecampagnes vooro.a. Ben, Diesel, Bol.com en zoekmachine Ilse, is gevestigd aan de Lauriergracht. Volgend jaar bestaat het bedrijf 10 jaar. Oprichter Erik Kessels is nog steeds enthousiast over de stad.  Wat heet enthousiast. Hoewel er wel eens mensen kanttekeningen plaatsen bij de reputatie van Amsterdam als creatieve stad, is Erik Kessels alleen maar enthousiaster geworden. "Het unieke van Amsterdam is dat alle disciplines zo open zijn; fotografie, ontwerpers, kunstenaars, muzikanten. Het is een soort brij hier en het helpt elkaar allemaal. En dat weet men in het buitenland ook: we krijgen meer sollicitaties van over de grens dan uit Nederland. Het kost geen enkele moeite meer om Amsterdam te verkopen. Mensen komen hier en vinden het geweldig. En er wordt hier gewoon heel veel gemaakt."

Wie nu nog twijfelt aan het gunstige internationale profiel van Amsterdam (als creatieve stad tenminste), die zal zich moeten verklaren. Maar het belangrijkste is de typering van het creatieve klimaat: alle disciplines zijn open en iedereen helpt elkaar. Daar kan je wat mee.


Posted

in

by

Comments

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *