Gelezen in Het Parool van 21 oktober 2005:
Victor Ponten en Jim Taihuttu zijn met hun reclamebureau Habbekrats door vakblad Marketing Tribune uitgeroepen tot reclametalent van het jaar. Dat gebeurde gisteren in de Amsterdam Arena. Beiden zijn twintigers. Bijzonder. Ze klagen over het gebrek aan geld dat ze, als twintigers, kunnen aantrekken in Nederland, ook al hebben ze veel ideeën. Ze willen geen groot bureau. Dus begonnen ze een website met daarop een korte uitleg van hun plannen."Er verschenen links naar onze site op andere websites. Kennelijk was die anders dan andere." En, opmerkelijk: ze hebben geen bureau. "Het is gevestigd in kroegen: Katoen of De Balie.
Zo werkt dus de nieuwe creatieve economie. Via websites. Met groot, jong talent. Zonder de banken, want die zijn conservatief. En zonder huisvesting. Men werkt gewoon vanuit de kroeg. Dus niet te vinden in de economische statistieken. Maar wel gezien door de vakpers. En al vroeg bekroond. O ja, en dat alles vanuit Amsterdam.
Geef een reactie